Пошук по сайту

Сайт вчителя математики
Список категорій Пошук Додати файл Наверх
Подробно о закачке
Конспект уроку на тему "Властивості множення раціональних чисел"  
(1 голос)

Тема. Властивості множення раціональних чисел.
Цілі:   повторити відомі учням властивості множення натуральних та дробових чисел, поширити їх на множення раціональних чисел і вдоско­налити вміння виконувати множення раціональних чисел (використо­вуючи переставну, сполучну та властивості 0 та 1 при множенні).
            Розвивати увагу, кмітливість, творчість.
Виховувати відповідальне ставлення до навчання.
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь, навичок
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
Математичний диктант 1 [2]

  1. Знайдіть добуток 5 на -3 [-8 на -3].
  2. Помножте -3 на (-5,7) [-0,3 на 7].
  3. Розв'яжіть рівняння  .
  4. Обчисліть значення виразу -0,36 ·  .

II. Актуалізація опорних знань
Усні вправи

  1. Обчисліть значення виразів 0,3 · 5; 4 · 0,5; 50 · 0,02; 2,9 · 10; 31 · 0,01.
  2. Обчисліть значення виразів найзручнішим способом

а) 25 · 32 · 4; б) 0,5 · 28 · 2; в) · 3,75 · ; г) 4,9· 0,25 · 0 · 2,98.

  1. Які числа треба підставити замість *, щоб рівності стали правильними9
    а) 3,75 · * = 3,75; б) · * = 1; в) 2· * = 0; г) * · 0 = 0.

III. Узагальнення знань
Переставна і сполучна властивості множення використовується і в роботі з раціональними чис­лами. Але є ще один момент — знак добутку кількох раціональних чи­сел, на який треба додатково звернути увагу.
Властивості множення:
Нехай а — раціональне число.
Тоді
а · 0 = 0 · а = 0; 1 · а = а · 1 = а;
-1 · а = а · (-1) = -а.
2.Якщо а, b, с — раціональні числа, то: a) ab= bа; б) (ab) · с = a · (bc).
3. Знак добутку кількох раціональних чисел, відмінних від 0, залежить тільки від кількості від'ємних множників:
а) якщо їх парне число, то знак добутку «+»;
б) якщо їх непарне число, то знак добутку «-».
4. Якщо змінити знак одного з множників,то зміниться знак добутку.

IV. Розв’язування вправ
Усні вправи

  1. Знайдіть знак добутку: а) (-2)·(-7)·5·(-9); б) (+9)·(-2)·3·(-8)·(-7)·(-1).
  2. Додатним чи від'ємним буде добуток:

а) трьох від'ємних чисел;
б) трьох чисел, з яких два від'ємні, а одне додатне;
в) трьох чисел, з яких одне від'ємне, два додатні;
г) чотирьох від'ємних чисел?

  1. Виконайте множення:

а) -8 · 0;               б) (-15) · 1;          в) 0,25 · (-5) · (-8)
0 · 19                 1 · (-60)               -1,25 · (-3) · (-8)
-5 · (-40) · 0;         15 · (-1)              .
-1 · (-7);
Учні виконують біля дошки:

  1. Обчислити:

1) а) 0,45 · 11 ·(-8);
б) 3 · (-6,5) · (-14); в) -0,125 · 13 · (-48).
2) а) ·(-51)·1;  б) ·8·3; в) ·(-45)· ; г) -14··;         
д) ··140; є) -40··.
З коментуванням:
3)  а) - 125 · 5,5 · (- 8) · 6; б) - 4 · (- 0,4) · 709 · (- 5) · (- 25);
в) - 50 · (- 2,5) · (- 12,5) · (- 640); г) - 0,5 · (- 625) · 200 · (- 1,6).
Звертаємо увагу на те, що спочатку визначаємо знак добутку,
а потім виконуємо множення модулів у «зручному» порядку.
Учні працюють в групах:

  1. Обчислити значення виразу найраціональнішим способом:

а) -5·(2,5+(-2,5))·5; б) -2,87·3,5··.

  1. Розв'яжіть рівняння: а) -6,8х = 0; б) -9,4= 0; в) (х - 4) = 0;
    г) х(х – 0,56) = 0; д) х(х - 0,39)(х+ 0,65)· = 0.

Учні виконують біля дошки №1078.

V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
§37, №1068,№1070, додатково №1071.

 

 

        



 

Інформація про файл

Розмір 89.5 KB
Автор Соловій Г.В.
Створений 2013-04-13 12:32:53

Завантажити

   

Корисні посилання

Канал новин

Ми у Twitter

Free business joomla templates